masuk lah...

...perjalanan ini sungguh memenatkan dan meletihkan. Terlalu banyak cabaran dan dugaan di sepanjang jalan. Aku memerlukan pemandu untuk sampai ke destinasi yang dituju. Al-Quran dan Al-Sunnah lah panduanku...

Bantulah aku dalam meneruskan perjalanan yang jauh ini, dan pandulah daku pada jalan yang hakiki. Terima kasih kepada semua yang sudi melawatku dan setia menemaniku di sepanjang perjalanan ini.

Tuesday, September 8, 2009

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ .
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ . مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ .
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ .اهدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ .
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ

Alhamdulillah. Pertamanya, ku panjatkan syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah rahmat kurniaannya aku masih lagi dapat menikmati segala nikmatNya terutama nikmat Iman dan Islam . Keduanya, aku bersyukur kerana impian untuk memiliki sebuah blog peribadi menjadi kenyataan. Tujuan untuk mewujudkan blog adalah sebagai tempat untuk meluahkan segala perasaan dan merintih akan kelemahan dan kekurangan diri ini. Disamping itu dengan tidak langsung blog ini akan membantu aku untuk belajar menulis dan mengarang apa yang berfaedah untuk diri ini dan juga ummat semuanya. Segala-galanya akan tersimpan disini sebagai sejarah buat diriku untuk dimuhasabah dalam meneruskan hidup ini. Aku mengharapkan ada yang sedia untuk mendengar
dan berkongsi bersama-samaku.Bantulah aku dalam meneruskan perjalanan yang jauh ini, dan pandulah daku pada jalan yang hakiki.Aku ucapkan terima kasih kepada semua yang sudi melawatku dan setia menemaniku di sepanjang perjalanan ini.

0 teguran dan nasihat: