masuk lah...

...perjalanan ini sungguh memenatkan dan meletihkan. Terlalu banyak cabaran dan dugaan di sepanjang jalan. Aku memerlukan pemandu untuk sampai ke destinasi yang dituju. Al-Quran dan Al-Sunnah lah panduanku...

Bantulah aku dalam meneruskan perjalanan yang jauh ini, dan pandulah daku pada jalan yang hakiki. Terima kasih kepada semua yang sudi melawatku dan setia menemaniku di sepanjang perjalanan ini.

Wednesday, September 16, 2009

kahar tak puasa

Setelah lama menyembunyikan diri, akhirnya Abdul Kahar yang mengaku sebagai rasul melayu berjaya ditangkap. yang lucunya, dia ditangkap tak puasa, sedang makan sambil menonton television.

Semasa dalam persembunyian, kahar masih lagi aktif berdakwah secara online, dengan menggunakan blog http://messengerofgodtoday.blogspot.com/. Sekarang blog ini telah berjaya dihapuskan. Tahniah kepada mujahidin geng26 cybertrooper. Semoga jihad anda semua dirahmati Allah..


'Rasul Melayu' tidak puasa semasa ditangkap - Pengarah JAIS

HAH ALAM: Pengamal ajaran sesat yang mengaku dirinya 'Rasul Melayu', Abdul Kahar Ahmad sedang makan sambil menonton televisyen ketika ditangkap oleh pegawai-pegawai Jabatan Agama Islam (JAIS) Selangor pagi tadi.

Pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi ketika mendedahkan demikian juga berkata, Abdul Kahar cuba melarikan diri ketika serbuan dibuat kira-kira pukul 9.45 pagi tadi di sebuah rumah dekat Sungai Long, Kajang.

"Semasa kita nak tangkap, dia tengah makan, tengok televisyen, bila kita nak tahan dia cuba nak lari, tapi kita berjaya kepung... Rasul Melayu pun tak puasa," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Abdul Kahar, 59, berjaya ditangkap setelah usaha memburunya dilakukan sejak Isnin lalu berdasarkan maklumat orang awam.

Sumber - mStar Online

1 teguran dan nasihat:

Anonymous said...

ABADIMUSLIM,
Saya dah jenguk blog anda. amat bagus. sayang blog kahar dah lingkup.
siapa yang kelola pelingkup tu? pandai mereka.
salam, selamat hari raya

azizi abdullah